چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

a.chelcheleh@chmail.ir وبلاگ چلچله

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سیدعزیز (2)

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳ ب.ظ

                                       

    پس از خاتمه جنگ ، چندتایی از بچه های جنگ دیده تهرونی دور هم جمع شدند و رفتند برای جهاد ، ولی نه از نوع تیر و ترکش و . . از نوع سازندگی ، باهم مبلغی از داشته هایشان را روی هم گذاشتند و شد سرمایه اولیه شرکت تعاونی کشت و صنعت 500 ولیعصر(عج) .

  بقچه های لباس رو انداختند روی دوش و چفیه ها رو بستند دور کمر و رفتند جهاد سازندگی ، اینبار منظورم اداره جهاد سازندگی بود ، گفتند ما درد داریم و نمی توانیم آرام بنشینیم ، موجیم که آسودگی ما عدم ماست ، می خواهیم به آبادانی مملکتمون کمک کنیم ، اداره جهاد هم در شوره زارهای جاده قم جایی به وسعت بیایان ، به اندازه ای که چشمها کار می کرد زمین داد به این تعاونی تا بروند و آبادش کنند !

   نخ تسبیح جمع رزمنده ها سید علی آقا بود همراه ایشان اخوی گرام (سید عزیز) ، آبرویی داشتند نزد جنگ رفته های تهرونی ، کمر همت بستند و در آن بیابان لم یزرع یاعلی گفتند و عشق آغاز شد .

    جوونهای اون زمون و بزرگهای الان می گویند سید عزیز یه فولکس قورباغه ای داشت و تانکر آب رو می بست پشت اون و برای شوره زارهایی که می خواست آباد بشه آب می آورد . بعد پیگیری های زیاد یک کانکس گذاشتند سر زمین و شد دفتر تعاونی و این یعنی یه سایه روی اون زمین لم یزرع .

    مسطح کردن زمین ، شخم زدن و چاه کنی و راه آب درست کردن و هزار تا کار دیگه که من بلد نیستم تا بیابانی بشود ، زمین کشاورزی ، همه رو خودشون دست به دست هم سر و سامان دادند . شبانه روزشون شده بود زمین جاده قم ، تا که جهادی کرده باشند از نوع سازندگی .

    هر دونه درختی که می خواستند بکارند می بایست سید علی آقا می آمد و با دست خودش ، بعد از کلی دعا خواندن می کاشت و بچه ها با چند تا بیل جاش رو تو زمین سفت می کردند ، آفتابه آب هم کناری بود برای آبیاری .

    نماز شب خوندن سید عزیز هم سوژه ای بود برای دست گرفتن جهادگران قدیم و رزمنده های جدید ، تا سر سفره های نان و پنیرصبحانه شون ، وسط بیابونهای قم صدای خنده شون به آسمان بره .

    سید عزیز ما هنوز هم همون جهادگره و یک تنه مقابل راحت طلبی جماعتی ایستاده ، انگار هنوز که هنوزه با بیل داره به باغچه دل خیلی از ما جماعت مسجدی شخم می زنه تا بذر ایمان و محبت رو بکاره .

    پای موعظه اش که می نشینید انگار با تمام ایمان و از انتهای وجودش کلمات را پیدا می کند . به کرات شنیده ام ازشون که مسجد خدا باید با ایمان مومنین آن آباد باشد ، باید خشت خشتش با ایمان مومنین بالا برود ، ملات خشتهای مساجد باید دلهای مومنین باشد ، کار مسجد کار دل است . 

    خیلی ها ، خیلی حرفها زدند و ایشان را متهم می کنند به عدم تساهل و تسامح ! وصله های لایتچسبک چسباندند ، خیلی ها دل کندند ، اما لرزه ای بر تصمیم سید عزیز وارد نشد و نمی شود .

   چند باری نوای رفتن سر دادند تا جماعت خودشان را جمع و جور کنند ، وسط میدان ایستاده اند و به دنبال لبیک گو هستند . خود را مسئول دین مامومین و مومنین مسجد می دانند نه نمازخوان چند وعده نمازشان . 

        آن بیابان جاده قم و شرکت تعاونی ، بعد از آن سالهای جهاد به تعاونی برتر در سال 91  استان تبدیل شده است ، باغ پسته ، 2520 مترمربع تاسیسات اداری ، انبار و دامداری – کارگاه تولید کود شیمیایی – پست برق 20 کیلووات ، 64000 مترمربع کانال آبرسانی- 10 حلقه چاه عمیق – 1260 راس گوسفند مولد -13نفر شتر داشتی (مولد) – 5 ایستگاه پمپاژ آب و . . . گوشه ای از توفیقات جهادگران است .

پ ن :

1)      1- با پیگیری های حقیر کاشف به عمل آمد ، گویا اندک سهمی که سید عزیز از سرمایه گذاری اولیه در این شرکت داشته اند را سالها پیش رسما بخشیده اند .

2 -     2- عکسهایی که در متن آورده ام به گمانم همان بیابانهای قم است . (باغات 500 ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف)

2-      3کتاب کوچه نقاشها (خاطرات سید ابوالفضل کاظمی) انتشارات سوره مهر که به چاپ هفدهم رسیده است گوشه ای از خاطرات بچه رزمنده ها از سید علی آقا نجفی را آورده است ، سفارشتان می کنم به مطالعه اش .      

 

نظرات  (۱۰)

سلام

واقعا که بعضی از ما انسانها از آن بیابان ها هم خشک تر هستیم و اجازه رشد به خود نمی دهیم بخاطر نفسمون

پاسخ:
سلام 
خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه . 
ممنون

وبلاگ نویسی خوبه. مخصوصا اگه هدف نویسندش هدف خوبی باشه. وقتی پشت نوشته هات معرفت باشه بهترم میشه. از همه اینا مهمتر، معرفت داشتنه. یکی از معانی معرفت اینه ک وقتی میشنوی 1جایی از کشور بخاطر برف بی سابقه زندگی مختل شده و مردم در بدر شدن، لااقل وقتی اونجا 1رفیقی داری سراغشو بگیری(البته اگه رفاقتی باشه!!!)

آره برادر، اینجوریاست...!!!

سلام،
امروز یه کتاب میخوندم به اسم"داستانهای شگفت انگیز" راجع به مرگ و دلیل وحشت ما از مرگ. دلیل ساده و منطقی این ترس عدم آمادگی است و آباد نکردن دیاری که بهش رهسپاریم البته از دیدگاه معصومین (علیهم السلام).
مقایسه عکس این بیابون های پس زمینه تراکتور با عکس قبلی که همون زمین ها رو  نشون میده اما این بار شیار کشی شده و در شرف سبز شدن آدم رو امیدوار میکنه که فقط همت لازمه ،همت گفتن یه یا علی. برای آبادکردن خودمون ،که یه باغ سبز به همه میتونه خیر برسونه اما کویر ...
یا علی
  • احمد اسلامی
  • سلام چلچله...
    برادر خوبی ؟
    کم پیدایی؟
    خوندمت ....
    دمت گرم و قلمت آباد.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام داداش 
    شکر خدا
    ممنون که سر می زنی .
    درگیرم ، درگیر . . . 
    علی یارمون
  • محمد تقی عسکری رکن آبادی
  • سلام علی جان

    پاسخ:
    علیک سلام 
    ممنون که سر می زنید . 
    علی یارمون
  • محمد جمشیدی
  • توکل یعنی اجازه دادن به خداوند
    که خودش تصمیم بگیرد!
    تو فقط بخواه و آرزو کن
    اما پیشاپیش شاد باش!
    و ایمان داشته باش که رویاهایت
    همچون بارانی در حال فرو ریختنند!
    پیشاپیش شاد باش و شکر گذار
    چرا که خداوند نه به قدر رویاها

    بلکه به اندازه ایمان و اطمینان توست که می بخشد!

    پاسخ:
    توکلت علی الله 
    خدا ما را از اهالی توکل قرار بدهند .
    ممنون که می خونیم
    علی یارمون

  • امیرحسین-زاویه
  • سلام ...
    عیدتون مبارک

    بلغ العلی بکماله / کشف الدجی بجلاله / حسنت جمیع خصاله / صلوا علیه و آله
    یا محمد امین (ص)
    پاسخ:
    سلام عید شما هم مبارک 
    کم پیدا . . . 

    علی یارمون
  • امیرحسین حاجی زاده
  • این حرفا و این کارا برای امثال من کارهای عجیبیه.
    من و امثال من مصداق قاعدین در آیه «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» هستند
    مصداق مجاهدین هم که معلومه
    پاسخ:
    سلام 
    البته که برای نسل ماها عجیب و غریب است . 
    ما جماعت امروزی یاد گرفته ایم که دلال باشیم ، نه جنس از خودمونه و نه مصرف کننده هستیم . فقط کمیسیون می گیریم . 
    خوبه شما خودتون رو قاعدین می دانید . (مومنینی که نشسته اند و جهاد نمی کنند)
    ما تو قدم اول چرخ چرخ می زنیم . 
    شما کارِت درسته ، تنها و بزرگترین ایرادت اینه که تحویل نمی گیری !!
    ممنون که سرزدی . 
    علی یارمون
  • علی اکبر قلیچ خانی
  • مومن فعال است همین طور که آسید هست. تنبلی و تن پروری به مومن نمی چسبد همین طور آسید هست . راسخ در ایمان اند همسین طور که...
    پاسخ:
    سلام 
    سید عزیز ، خیلی عزیزه .
    مومن وسط میدونه !!!!!!میونداره  
    علی یارمون
  • امید زکی زاده
  • خدایشان حفظ کند
    مطلب خوبی بود...
    استفاده کردیم
    پاسخ:
    سلام 
    ممنون که سرزدی .
    .
    .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی