چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

a.chelcheleh@chmail.ir وبلاگ چلچله

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حضور

چهارشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸ ب.ظ

 

   باز هم دیر رسیدم و با عجله سلامی به پرچم دادم و از درب چارطاق هیئت داخل شدم ، بساط چایی بابا جنگجو هم کنار حیاط به راه بود ، ‌سلامی دادم و احوالی پرسیدم و اومدم تو و گوشه ای زمین گیر شدم .

   روضه مادرمون حضرت زهرا سلام الله علیها خوانده می شد . خودم رو جابجا کردم تا گوشیمو از خفقان جیبم خلاص کنم که یادم افتاد کسی منتظر تماسمه و باید زنگی بزنم .

   تو تاریکی کورمال کورمال از در زدم بیرون و از جلوی بابا جنگجو گذشتم و کنار پرچم شروع کردم به تماس گرفتن .

   فکر کنم از اول خلقت ایرانسل و همراه اول ، این دوتا با هم دعوا داشتن که اینقده سخت همدیگر رو تحویل می گیرن . چند باری گرفتم و دست از پا درازتر خواستم برگردم که دیدم حسین داره از دور با عجله میاد .

   جوراب سفیدش همیشه ذهنم رو درگیر می کرد که بابا این پسره انگار که چند تا کارتن جوراب سفید داره و هر دفعه که میاد هیئت از تو کارتن یکی بر می داره و کثیف می کنه و بعد هیئت می اندازه سطل آشغال  ، و برای دفعه بعد یکی دیگه !!‌

    چند وقتی بود ندیده بودمش ،‌ یعنی اون نبود که ببینمش ، ‌رفته بود اصفهان برای آموزش و هر چند هفته ای یکبار می اومد تهران و مثل همه ما جایی نداشت جز هیئت و مسجد و . . .

    باهاش دست دادم و روبوسی کردم و گفتم چه خبر ؟

   با لبخند همیشگی اش جوابی داد و گفت : امشب هیئت شام می ده ؟

   من که مثل نصف به علاوه یک عمرم ، دنبال سوژه بودم گفتم : آخه پسر خجالت نمی کشی ، بعد از عمری اومدی و مستقیم می ری سر اصل مطلب؟ ! بذار نفست چاق بشه ، ‌بعد ، از وضعیت شام بپرس . اصلا نکنه خبر رسیده هیئت شام می ده اومدی ؟

حسابی گفتم و گفت و خندیدیم .

   صدای سینه زنی از تو مجلس می اومد ، ‌اومدم برم تو که گفت :علی آقا میای بریم نوشابه بخریم ؟

   با تعجب نگاهش کردم . ادامه داد ، بابا نوشابه برای هیئت می خوام .

   تازه دوزاری کج و کوله ام جیرینگی صدا کرد که بابا این بنده خدا دنبال چی بوده و ما چی فکر می کردیم . جدی شدم و گفتم برای شام امشب می خواهی ؟ الان ؟! آخه ساعت 11 شب ، 120 تا نوشابه خنک  از کجا پیدا کنیم ؟

   ملتمسانه نگاهم کرد و گفت : مغازه ها تک و توک بازه ، حالا بریم انشاءالله جور می شه .

    خلاصه با هم از جلوی ایستگاه صلواتی جلوی هیئت رد شدیم که دیدم امیر حسین ماشین باباشو پیچونده و با اعتماد به نفس زیادی که داره می خواد به زور بین دو تا ماشین جاش کنه .

   رفتم جلو و گفتم امیر حسین میای بریم یک چرخی تو مهرآباد بزنیم ؟ با تعجب نگاهم کرد و گفت الان ؟

   گفتم : بابا طرف نذری داشته و باید نوشابه بخریم برای شام امشب هیئت .

   سه تایی سوار شدیم و رفتیم سراغ مغازه های ته چراغی ، از یکی 40 تا ، یکی 20 تا و . . . به موقع رسیدیم ، تازه چراغها رو روشن کرده بودند که خودمون رو رسوندیم و نذر حسین ادا شد .

    اون شب حسین خودش رو به موقع رسوند به مجلس عزای اهل بیت علیهم السلام و نذرش رو ادا کرد .

    (نگفت و نپرسیدم چه نذری داشت)

گذشت تا شب اول محرم .

   می دونستم هنوز هم درگیر آموزش تو اصفهانه و معلوم نیست به هیئت دهه محرم امسال برسه یا نه.

محرم که می شه خیلی از رفقای قدیمی جمع می شن و خیلی از اونهایی رو که کمتر می بینیم لای جمعیت می شه پیدا کرد .

حسین این بار هم خودش رو به خیمه عزای ارباب رسوند . ولی . . .

   خبر تصادفش شب قبل محرم رسید و درست روز اول محرم بود که بچه های هیئت زیر تابوتش رو گرفتند و مشایعتش کردند تو خیمه عزای ارباب .  

    سیاهی های ارباب شد سیاهی ختم حسین نعمتی .

   به شهادت خیلی از بچه ها ، حسین اون سال از همه سالها بیشتر تو هیئت حضور داشت.

        یادش گرامی باد .


     برای اینکه بی نصیب نباشیم صلواتی و فاتحه ای هدیه کنیم .  

نظرات  (۱۵)

  • محمد حسین
  • خدا رحمتش کنه و در آن دنیا هم زیر بیرق امام حسین و ائمه  جایی درخورش نصیبش کند.

    پاسخ:
    سلام 
    ممنون از نگاهتون

    علی یارمون
  • قاسم کارگر
  • یادش بخیر هروقت هیات شام داد، داد میزد تمک/

    از بس که با نمک بود

    پاسخ:
    سلام 
    قاسم جون منور کردید !! از خوشحالی تو پوست خودم جا نمی شم !!!

    راست می گه خدابیامرز تا شام می اوردن دنبال نمک بود ،

    ممنون که سر زدی داداش . 
    علی یارمون  

  • یوسف تهرانی
  • سلام
    مطلب زیبایی بود و لذت بردیم انشاالله سر سفره آقامون حسین (ع) جا داشته باشه که همین طور هم هست.
    خداوند همه ی رفتگان را قرین رحمت گرداند
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام 
    ممنونم از پیامتون . 
    انشاءالله روح همه محبین امیرالمومنین علی علیه السلام قرین رحمت الهی باشد . 

    علی یارمون
  • احمد اسلامی
  • خدا همه رفقارو و گذشتگانو رحمت کنه

    ما که همشونو شبا یاد می کنیم به امید دیدارشون توی هیئت بهشت.

    بواسطه شب سوم محرم یه بیت شعر از آقای سهرابی می نویسمو التماس دعا

    سه سال طفل تو بودن هزار سال گذشت

    تکامل دل زار من از کمال گذشت

     

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از پیامتون .

    علی یارمون
  • حمید صحراپور
  • خدا رحمتش کنه
    پاسخ:
    سلام
    روح تمامی شیعیان امیر المومنین علی علیه السلام با حضرتشان محشور باد .

    ممنون از پیامتون
    علی یارمون
  • محمد جمشیدی
  • رسم رفاقـــــــــــت اینه که با رفیـــــق پیر شــــــــــــى ...
     حسین عزیز
                  نشد باهات پیر شیم ...
                                                  روحت قرین رحمت ... 
    پاسخ:
    سلام
    رسم رفاقـــــــــــت اینه که با رفیـــــق پیر شــــــــــــى ...

    ممنون از پیامتون 
    تحویلمون میگیری یه جورایی تو  پوست خودم جا نمی شم !!! داداش
    علی یارمون 

    یادش بخیر از دوران دانش آموزی با هم بزرگ شدیم اونوقتها هیچ به زهنمون نمیرسید یه روز تو بیست و  چند سالگی حسین و کاظم و سعید و ... ها نباشند و ما باشیم.  آماده باشیم  رفقا .....

    شادی روح پاکشون صلوات ...

    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و علی محمد و عجل فرجهم
    ممنون از پیامتون

    هنوز هم منتظرم  داداش 

    علی یارمون
  • مجتبی قدوسیان
  • تشکر از چلچله و یادواره شهدا و بعضی پیوندها که دوستان قدیمی رو یاد می کنند . چقدر خوبه که ما هیئتی ها بخشی از پول ماهیانه خودمون رو کنار بگذاریم برای خرج هیئت ، حسین بارها خرج داد ویا بخشی از خرجی را می داد . خودش رو مقید کرده بود . انشاءالله حسین و همه ما هم سفره احسان پهن کنیم و هم در ددنیا و عقبی از سفره احسان اولیاء و معصومین ع بهره مند بشیم .       علی جون ممنون   
    پاسخ:
    سلام 

    یادمه قدیما روی قلکهای پلاستیکی هیئت شعری نوشته بود که :
    چه شود زندگیم خرج عزای تو شود . . . . . .
    یا حسین علیه السلام 

    انشاءالله که سر سفره احسان حضرت زهرا سلام الله علیها هممون دور هم تو بهشت حسین علیه السلام متنعم بشیم .

    منور فرمودید !! مجتبی جون
    علی یارمون 
       
    سلام، خدا قوت
    خوش به حال اون بنده خدا که هنوز تو روضه های این دنیا یاد میشه و حضور داره
    خوش به حال شما که تو این دوره زمونه هنوزم رفاقت و مرام براتون معنا داره
    خوش به حال شما که دایره دوستان و دوستی هاتون به "آنچه دیده بیند" محدود نمیشه
    و 
    ای کاش و صد ای کاش کسی هم مرا وقتی که محتاجم،در گوشه بهشت حسین (علیه السلام) یاد کند

    پاسخ:
    سلام 
    خدا عزت ،

    در مقدمه کتاب نفیس خصائص الحسین علیه السلام عالم جلیل القدر شیخ جعفر شوشتری با آن سبقه علمی و عملی تنها و تنها  چشم امید به  کشتی نجات ارباب بی کفنمون دارد و البته که چشم امید همه ما نیز که گردی از آستان حضرتش نیستیم تنها و تنها به کرامت ارباب است .

    ممنون از نگاهتون 
    علی یارمون

  • امید زکی زاده
  • تمیز و مرتب بودنش یادمه!

    الکتریکی هم که کار می کرد خوب یادمه! اون قدیما که تازه اومده بودم هیئت می دیدمش، بعد دیگه همیشه از در مغازه شون که رد می شدیم سلام علیک می کردیم!روزی 5،6 بار!!!من تازه راهنمایی بودم و خوشحال بودم که تو محل تحویلم می گیرن!

    با رفیقام که از مدرسه می اومدم سلام می کردیم و من خیلی جلو رفیقام مثلا گنده بودم!!!

    یادش بخیر

    پاسخ:
    سلام 

    حسین خوب همتی داشت و انسانی تلاشگر بود . 
    من به نوبه خودم خیلی ازش یاد گرفتم . 

    خدا رحمتش کند 
    ممنون از پیامت 
    علی یارمون

  • بند انگشتی
  • اللهم صل علی محمد و علی محمد
    پاسخ:
    سلام 

    ممنون از پیامتون و صلواتتون 

    علی یارمون
    سلام
    امیدوارم موفق باشید
    ممنون
    پاسخ:
    سلام 
    ممنون از پیامتون 

    علی یارمون
    موقع ختمش از اصفهان رفقاش اومدن پایگاه خیلی باحال بودن انگار خود شهدا بودن تا اسم حسی می اومد گریه میکردن
    پاسخ:
    سلام 
    ممنون از پیامت 

    علی یارمون
  • امیرحسین حاجی زاده
  • سلام
    یادمه
    خدا همه محبین حضرت سیدالشهدا ع  رو تو هیئت بهشت دور هم جمع کنه
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام 
     تو هیئت بهشت ما رو هم یاد کنید و برای ما جهنمی ها دعا کنید.


    علی یارمون
  • علی اکبر قلیچ خانی
  • خدمت میرفت تازه هم ازدواج کرده بود کار برقی تو خونه مون داشتم زنگ زدم اومد دید و رفت وسایلش رو خرید  . پیش خودم گفتم آخرش چرب و چیل باهاش حساب کنم که کمکی کرده باشمش. کارش که تموم شد هر چی اصرار کردم پول جنس هاشو رو هم نگرفت.

    مرامش رو گردنم مونده.  روحت شاد حسین

    پاسخ:
    سلام 
    ممنون از پیامتون 

    خدا روح همه اموات از محبین امیر المومنین علی علیه السلام رو قرین رحمت کند انشاءالله.

    علی یارمون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی