چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

a.chelcheleh@chmail.ir وبلاگ چلچله

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بن بست کوچه اول (10)

يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ق.ظ

     سال 86 که خدا به چهارچرخه تجهیزمون کرد ، شوفر بلامنازع بساط شدم ، بیدار شدن صبح کله سحر خودش برای ما جهاد اکبر بود !!! به زور انواع و اقسام زنگهای ساعت و موبایل که چشم به دنیا باز می کردم ، آتیش می کردم و می گازیدم به سمت منزل شیخنا ، شیخ بعضی اوقات هم منزل پدرشون بودند که کمی دورتر بود .

   اوایل ما که بچه پرروی جماعت بودیم ، کم رویی می کردیم و با تلفن همراه زنگ نمی زدیم ، حتما باید می رسیدیم درب منزل و با نواختن زنگ خانه ، رسیدن خودمون رو به اطلاع می رسوندیم ، بعدترها که یه کم رومون باز شد ، چند دقیقه قبل رسیدن زنگ می زدم که حاجی من چند دقیقه بعد سر کوچه منتظرم . بعدش هم تا شیخنا آماده بشوند ، من هم نوشته های مجلس هفته قبل رو دوره می کردم .

       تعارف که ندارم چیزی سرم نمی شد و نمی شه ، اما تلاش می کردم شاید ما هم بعله !!

   روند استفاده از مباحث شیخ هم خودش حکایتی است . اوایل که مجلس آغاز شده بود ، فهمیدن و پرسیدن که هیچ ! جرات نگاه کردن به شیخ رو هم نداشتیم ، یواش یواش که شیخنا تحویلمون گرفتند و حالی از ما می پرسیدند ، کم کم جسارت کردیم و حرفی می زدیم ، تا بعدها که از نفهمیمون می نالیدیم .  

   به فضل حضرتش سفره ای پر برکت پهن شده بود و هر کس به اندازه ظرفش و ظرفیتش بهره می برد ، من به نوبه خودم بیشتر از اینکه از سخنرانی شیخ بهره برده باشم از وجود خود شیخ استفاده می کردم ، انصافاً تلاش می کردم تا ظرفم را وسعت ببخشم ، از نوشتن سخنرانی تا دوباره گوش دادن مباحث و . . . ، اما من با مجلس جمعه صبحها و آشیخ زندگی می کردم ، اتفاقا در همان چند سالی که برو و بیایی در این مجلس داشتم بزرگترین تحولات فکری برایم اتفاق افتاد البته تنها به برکت اهل بیت علیهم السلام و وجود شیخنا تا این لحظه موجبات سرافرازی ام را فراهم کرده است . الحمد الله رب العالمین .

   با مجلس جمعه صبحها و شیخنا زندگی می کردم ، از صحبتهای توی ماشین هنگام رفت و برگشت تا سخنرانی و طریقه سلوک آشیخ ، از بحثهای اعتقادی گرفته تا سیاسی و اجتماعی و . . . از برو و بیای خانوادگی تا گعده های گاه و بیگاه به بهانه های مختلف و سفرهای دسته جمعی ، همه و همه در مسیر تکاملم بود .

-------------------------------------------------------

پ ن 1 : توی عکسهایی که از شیخنا دارم ، این عکسشون رو خیلی دوست می دارم ، شاید به خاطر احساس قرابتی باشد که با فعل چای خوردن ایشان دارم ، آخه من هم به شدت چای می نوشم .

پ ن 2 : این عکس شاید مربوط به سالهای 85 یا 86 است که سفیدی به محاسن شیخنا ننشسته و هنوز چای سیاه می نوشند. 

نظرات  (۱۳)

سلام

به امید آنکه فردا نیز حسرت امروزمان را نخوریم(کمتربخوریم)

پاسخ:
سلام 
فلافل جان ، ممنون که سر زدید . 
سلام ما را به سوسیس بندری و کوکتل و دیگر دوستان برسانید !! 
سلام برادر
جمعه صبحها روزای تکرار نشدنیه....
موفق باشی و برقرار....
پاسخ:
سلام 
از این قسم بزم ها در زندگی مان زیاد اتفاق می افتد و خواهد افتاد ، امیدوارم همه ما قدر شناس لطف حضرات باشیم . 
موید باشی . 
ممنون از نگاهتون 
علی یارمون
با سلام خدمت شما
ممنون از حضورتون در وبلاگ ما
پرسیده بودید کست به چه معناست؟
کست  به فارسی به معنای قالب هست
گراف هم مخففی از گرافیگ هست
در کل یعنی قالب گرافیکی
با تشکر

  • عباس واشقانی
  • بابا اینجا کجاست!؟ من کی ام ؟!چرا همه سعی میکنن یه جوری حرف بزنن ؟!
    پاسخ:
    سلام ، 
    رسیدن به خیر !
      اینجا لانه ی چلچله است . شما هم شاید آنطور که نوشته اید ، عباس واشقانی باشید !!
    سعی می کنیم به زبان مادری مان صحبت کنیم .  شما برداشت دیگری دارید بفرمایید ما هم در جریان باشیم . 
    منور فرمودید . برادر . 
    علی یارمون
    منتظر نظرتون هستیم.
    پاسخ:
    سلام 
    حتما . 
    ممنونم از پیامتون 
    علی یارمون
  • علی اکبر قلیچ خانی
  • طبقه دوم خانه قدیمی بابام، شیخ نشسته بعد از روضه دارد چای روضه می نوشد نگاهی به عمقی دارد که الانش قرنها از من بک لاقبا فاصله گرفته است... اورا به خاطر این که در افق های بالاست دوست دارم. شیخ زندگی کردنی است 
    پاسخ:
    شیخ زندگی کردنی است . . . 

    بهار

    فروردین است و زخم پهلو دارد

    غم در دل خویش و خنده بر رو دارد

    گلدان ترک خورده ی عمر حیدر

    بر شاخه گلی شکسته بازو دارد

    پاسخ:
    سلام صاحب تکیه !
    ممنون که سر زدید . 
    علی یارمون
  • امیرحسین غزانی
  • با عرض سلام و خسته نباشید 

    واقعا این موقعیت ها و این مجالس یک امتیاز هست برای یه جوان مسلمان و مسجدی که روحش تشنه شنیدن مسائل دینی و عرفانی هست ،که الحمدالله برای شما فراهم شد ... امیدوارم سال 1393 سالی پر از موفقیت و پیروزی برای شما و نزدیکانتون باش و همینطور تعجیل در فرج امام زمان (عج)
    پاسخ:
    سلام 
    برای شما نیز سالی توامان با عزت و سرافرازی خواستارم . 
    ممنون از پیامتون
    علی یارمون
  • محمد تقی عسکری
  • سلام  برادر

    برقرار ...

    پاسخ:
    سلام 
    برقرار ! ! ! 

  • امید زکی زاده
  • خوشم میاد در قلمتون همون طنز کلامتون هم هست!(البته نمی دونم این خوبه یا بد!)

    شیخنا حال که چای سبز می نوشند....

    خدا حفظ کند شیخ را. این را همیشه آخر منبرهایش می گویم...

    پاسخ:
    سلام 
    خودم هم خوشم میاد ، لبتون خندون بچه هیئتی !!
    علی یارمون
  • امیرحسین حاجی زاده
  • قرابت نه غرابت!
    خدایتان زیاد کناد!
    پاسخ:
    اصلاح شد . 
    اشتباه لپی بود . 
    ممنون از تذکرتون . 
    خدایتان زیاد کناد !
  • محمد جمشیدی
  • درود به شرف شیخ ...
    پاسخ:
    درود . . . 

    سلام

    حرفی برای گفتن ندارم آخه همین که شما در جوار یک عالم استفاده کردید و در مورد آن مطلب میگید چیزی جز حسرت خوردن برای من ندارد

    پاسخ:
    سلام 
    ما هم جزء حسرت خوران هستیم !!!!
    علی یارمون 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی