چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

اینجا نه جای ماندن که گاه رفتن است . . .

چلچله

a.chelcheleh@chmail.ir وبلاگ چلچله

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

العبد

دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶ ق.ظ

    در کوچه منتهی به مسجد فاطمة الزهرا سلام الله علیها قدم می زد ، بهتر بگویم زمین زیر گامهایش می چرخید . . . چسبیده به دیوار کوچه راه می رفت تا نکند مزاحمتی برای احدی ایجاد شود . 
 

ذکر می گفت و بالا می رفت بالا و بالا تر . . .

. . . تکبیرة الاحرام الله اکبر . . . پاهایم می لرزید ، الله اکبر سبحان الله . . . تنها چیزی که به ذهنم رسید پناه بردن به مصحف شریف بود ، سمع الله لمن حمده الله اکبر . . . قرآن را روی قلبم گذاشتم ، بحول الله قوة اقوم و اقعد . . .  کتاب را در دستانم می فشردم ، لااله الا الله الحلیم الکریم . . . دوباره و صد باره مرور می کردم ، الله اکبر سبحان الله. . .  تمام وجودم چشم شده بود سمع الله لمن حمده الله اکبر . . . ناله های نمازش از جنس نیاز بود ، الله اکبر الحمد لله . . .  محراب نمازش محل جنگ نبود که سراسر صلح بود و رفق ، یا حی یا قیوم  . . . سر به زیر انداخته و شرمگین با معبود نجوا می کرد ، الله اکبر سبحان الله . . . السلام علیکم و رحمة الله و برکاته  . . . زود تمام شد .

. . . یا ستار العیوب . . . یا ستار العیوب . . . یا ستار العیوب . . . .

    ذکر می گفتم و ذکر می گفتم و ذکر می گفتم . انگار که می توانم با چند ستارالعیوب گفتن سرتاپا عیوبم را بپوشانم .

    در انتهای کوچه ای تنگ ، جلوی درب منزلشان صندلی آهنی گذاشته اند تا هر که می تواند پشت یاستار العیوبش پنهان شود برود دستبوس .

   هنوز پس از پانزده سال نفوذ نگاهش را در اعماق وجودم حس می کنم . جسارت کردم و رفتم جلو .

   فکر می کنم از پشت یا ستار العیوبم تمام وجودم معلوم بود . . .  

   با چه ذوق و شوقی رفتم که باز هم بروم . . . ولی دیگر پاهایم نمی رفت . . . 


نظرات  (۲)

  • امید زکی زاده
  • آنان که بحر را به نظر در سبو کنند-آیا شود که سبوی مرا هم رفو کنند؟
    یادش بخیر
    مشهد دانش آموزی!
    این ظرف ما کوچیکه.یا امام رضا یه پاتیل به ما عنایت کن!!!
    پاسخ:
    در درگاه کریمان حرف از پاتیل می زنی ؟ 
    یعنی به پاتیل راضی هستی ؟ 
  • امیرحسین غزانی
  • عبارت: (واجعل قلبی بحبک متیماً: و دل مرا سرگشته و دیوانه عشق و محبت خود قرار ده.) نفی موضوع خودبینی است و این که پروانه بشود و به نور رسد و نور شود. از خدا بخواهیم با جذبات او از خود فارغ شویم و بی خود گردیم تا نفهمیم و خود را در برابر عظمتش گم کنیم.[آیت الله بهجت]

     

    پاسخ:
    روح تمامی شیعیان امیر المومنین علی علیه السلام با حضرتشان محشور باد . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی